ha történt valami érdekes és figyelemre érdemes

what happened today

what happened today

Újlipótvárosi gyalogos kommandó

Bejegyzés alcíme...

2013. március 22. - sz.reka

Már jó ideje felfigyeltem egy jelenségre a kerületünkben, amiről nem tudom eldönteni, hogy általánosan elterjedt figyelemfelhívó/rendszabályozó eszköz vagy az újlipótvárosi földalatti mozgalom sajátja. :)

Feltünt, hogy az arcátlanul parkoló autók ablaktörlőjét felhajtják a járókelők, akik a parkolás miatt nem férnek el a járdán. Általában tényleg pofátlan helyen parkolnak ezek az autók, gyalogosként én alig tudok elmenni előttük, de egy babakocsis vagy kerekesszékes biztos, hogy kerülőre van kényszerítve a járdáról az úttestre!

Nagyon gyakran látok ilyet, legutóbb végre le is fényképeztem, hogy meg tudjam mutatni mire gondolok.

PicCollage.jpg

Szemtanúja voltam már olyannak is, hogy a járókelő a zsebéből elővett valami papírfecnit vagy zsepit és azt gyűrte az ablaktörlőkbe, ezzel jelezve rosszallását a parkolást illetően.

Nagyon érdekelne tehát, hogy ez vajon egy, az újlipótvárosi gyalogos kommandó által kialakított szokás vagy általánosan elterjedt?

A bejegyzés trackback címe:

https://rdiary.blog.hu/api/trackback/id/tr495162626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nincs_nick 2013.03.23. 00:06:23

Nem inkább a tulaj hajtja fel, hogy ne fagyon le az ablaktörlő? Bár én parkolok így, de ha csapadék várható és nulla fok körüli a hőmérséklet akkor mindig felhajtom az ablaktörlőt, mert ónos esőben hihetetlenül oda tud fagyni.

nincs_nick 2013.03.23. 00:07:48

"Bár én parkolok így" -> "Bár én nem parkolok így" Freudi elszólás volt biztos.:D

OkoskaTo:rp 2013.03.23. 00:08:06

Esetleg UV-zöld spray, a faltól 1,5 méterre csík vele a motorháztetőre, hogy "ennyi helyet kellett volna szabadon hagynod"?

padisah 2013.03.23. 00:14:17

szerintem egy bazi nagy láncfűrész kell ide, és a másfél méterre belógó részt az összes parkoló kocsiról levágni, majd a darabokat rádobálni a kocsi többi részére hogy az se aggasson

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2013.03.23. 00:42:24

@padisah: Pontosan. Ha gondolod, kezdhetjük is.

Orszag 2013.03.23. 00:57:03

@padisah: Csákány a motorháztetőbe 1,5 m-nél? :D

padisah 2013.03.23. 00:58:58

látom fogékonyak vagytok a destruktív pedagógia iránt :)

Démonmac1 2013.03.23. 01:03:54

Aztán előjön a tulaj, rossz esetben egy kopasz állat és a kedves önbíráskodó eltört kézzel szedheti a kivert fogait.

Démonmac1 2013.03.23. 01:04:57

Gondolom a Habony féle mellberúgás már elfelejtődött, kb ennyi esélyetek van, ha valami kormánypárti muki követi el a szabálytalanságot.

Deres · http://textura.blog.hu 2013.03.23. 04:32:56

Nem kell durvulni! Egy torlaszolós parkolásért egy ablaktörlő lapát elgörbülés szerintem arányos.

Önbíráskodni tilos, de a Magyarok Nagyasszonyához azért könyöröghetünk hogy görbítse el a szarháziak ablaktörlő lapátját...

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.03.23. 08:07:02

@padisah: Persze kizárólag verbálisan. Ha tettleg kéne, akkor már nem.

turbocat 2013.03.23. 08:11:02

esetleg, ha nem ide pakolgatnád a művészfotót, hanem időponttal, rendszámmal, többnézetből elküldenéd a policájnak ....., talán....

Nick Leeson 2013.03.23. 08:33:14

Tipikusan női bénázás eredménye látható a képen. A hölgyek nem igazán érzik az autót, ezért bentebb állnak nehogy "kilógjon a segge"... Az elejét sem érzik, így azt sem veszik észre, hogy fél járdát elfoglalták. A másik kategória meg, a "menő faszagyerek", aki ugyan ezt csinálja, csak nem bénázás miatt.

málta 2013.03.23. 09:21:07

@Nick Leeson: Szerintem pedig a tipikusan bunkó hozzáállás eredménye, ebben a csoportban persze mindkét ivarú megtalálható. Olyan bunkók ők, akik leszarják a többieket.

balkon-úr 2013.03.23. 09:44:14

Nem tudom figyeltétek-e ablaktörlő felhajtásról, és nem törésről van szó. Nem mindegy.

ördög_ 2013.03.23. 09:58:22

@Nick Leeson: én is Újlipótvárosban lakom és láttam így parkolni rengeteg férfit, sőt, túlnyomórészt férfit.

Amúgy ez itt valóban nagy probléma, súlyosbítva azzal, hogy a járdák telibe vannak szarva, mert a sok kutyatulajdonos cseszik összeszedni a kutyája mocskát. Sokszor kifejezetten nehéz úgy kerülgetni a kupacokat, hogy a járda amúgy foglalt, mert valami türhő odaparkolt.

Mindenesetre a legigénytelenebb városrészek egyike Budapesten, a parkolási és a kutyatartási kultúrát tekintve mindenképpen.

dukeekud 2013.03.23. 10:59:51

Hat ez van, az autok fontosabbbak mint az emberek. Egy ipari lancfuresszel kene vegig menni az ilyen utcakban, es ami belog vagy kilog az autokbol, azt levagni. Abbol talan tanulnanak, ezek bunkok.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2013.03.23. 11:24:14

@dukeekud: Az a baj, hogy csak a szája jár mindenkinek.
Én valóban meg fogom tenni, és leszarom, mi történik utána.

@Démonmac1: Nem hiszem, hogy a rugós késemnél gyorsabb legyen az a kigyúrt kopasz. Ennyi.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2013.03.23. 11:37:52

@Mityu "aljanép" MG: Ej, ezek a számítógépes vírusok!
Mindenfélét kiírnak az ember nevében. :)
Természetesen én egy mértéktartó tanárember vagyok, aki elítél bármiféle erőszakot. :)

kzolika 2013.03.23. 12:46:18

Én hozzá nem nem nyúlnék a koszos autójához. Ilyenkor fel szoktam hívni a köztereseket, adok nekik munkát. Ki szoktak jönni. Már ismerik a számomat, illetve azóta jönnek, mióta elvárható időn belül nem jöttek és ők magukat is bemószeroltam a főnöküknél. Rögzített volt a hívás, én azonosítottam magam, ő azonosította magát, beszopta, hogy nem intézkedett. Mondjuk ezt csak a saját házam környékén alkalmazom, ott legyen rend.

kzolika 2013.03.23. 12:49:17

@kzolika: De ez a ház Újlipótban van, tehát a témához kapcsolódik!

padisah 2013.03.23. 12:52:35

hát ez az hogy a láncfűrészes megoldás, bár kétségkívül tetszetős, ez főleg a verbális szinten igaz, tényleg megcsinálva már erős túlzás

nevelő jellegű túlzás
csak a probléma másik fele hogy ez végső soron bűncselekmény, ami rajtakapás esetén komoly következményekkel járhat - a rendszer meg mocsok és inkább azt várná el hogy jelentgessük fel egymást, ez már tetszene a zsaruknak

ugyanakkor a helyzet tényleg kezd elviselhetetlen lenni, a türhők ráparkolnak a járdára, a maradék részt a nyugdíjas nénikék meg a hülyepicsák (meg a hülyefaszok, de azok kisebb számban) telibeszaratják a kutyájukkal, úgyhogy főleg reggel sokszor látni a taposóaknák kárvallotjainak a lábnyomát még métereken át

undorító, és az elkövetőknek aligha használna a szép szó, az meg hogy az ember a szép szót meg sem próbálja...

ami nem kerülne sokba, akár civil keretek közt is megoldható az lenne, hogy egyszerűen felfesteni a csíkot a járdára, hol is van az a 1,5m

kzolika 2013.03.23. 13:24:10

@padisah: "ami nem kerülne sokba, akár civil keretek közt is megoldható az lenne, hogy egyszerűen felfesteni a csíkot a járdára, hol is van az a 1,5m"

A képen is fel van festve, a kék Octavia ott is parkol...

padisah 2013.03.23. 13:31:46

@kzolika: én pár utcával lejjebb lakok, ott nincs felfestve, és kriminális a parkolás
de ezek szerint a festés sem használ

a következő lépcsőfok az lenne, hogy lemenni fúrógéppel, és oszlopokat telepíteni a 1,5-es vonalra

a Katona József nyugati felén lehet látni ha jól emlékszek olyan helyeket, ahol zöld oszlopok határolják a parkolót, ott nincs is ilyen probléma

egyszer az egyik ilyen ráparkolóra rá is szóltam, azt egy középkorú nő vezette, mellette élete párja, én éppen bringát vittem be az ajtón, megálltam olyan távolságra hogy ne tudjon szabálytalanul odaparkolni, erre elkezdett hisztizni

aztán az volt az érvelése hogy félti a kocsi hátulját, hogy belemennek

ez gáz hogy ha valaki a sok szabálytalanul parkoló között normálisan parkol, akkor az ő autója fog belógni az úttestere, és az övébe fognak belemenni, ezért az autósok egymással versenyeznek ki parkol rá jobban a járdára, és osztják másra az úttestre belógás problémáját

ezt lehet hogy tényleg csak a fizikai károkozás tudja elrettenteni

kzolika 2013.03.23. 15:30:17

Ha lesznek oszlopok, akkor időben szóljanak, mert abból az önkormányzati lenyúlási projektből én sem szeretnék kimaradni! :-)
Nem lenne semmi baj, ha lennének parkolóházak vagy mélygarázsok. És nem kell gigaprojektre gondolni, a RaM alatt sem igazi mélygarázs van, annak minden alkatrészével, csak egy felszín alá sullyesztett parkoló. Kár, hogy nem használják.
süti beállítások módosítása