ha történt valami érdekes és figyelemre érdemes

what happened today

what happened today

BKV terhesen

2014. február 06. - sz.reka

A mostani bejegyzés előtt szeretném előrebocsájtani, hogy nem panaszkodni akarok, vagy  közhelyeket puffogtatni, egyszerűen csak egy SZÁMOMRA új jelenségről beszámolni.

Ugyanis mostanáig soha nem tartoztam azon személyek csoportjába, akire szemlesütve néznek a buszon, vagy akinek megjelenése egyből olvasási, bambulási, netán telefonba görcsösen kapaszkodási, esetleg szembecsukós szúnyokálási reakciót vált ki az ülőhelyen utazó közönségből.

Nagyon érdekes experiansz mondhatom!  Most, hogy áldott állapotom külső jegyei is egyértelműek - értsd: félreérthetetlenül nagy már hasam - napról napra szembesülök a bkv-n utazás eme jelenségével. Zárójelben megjegyzem, hogy lehet, hogy én tehetek az egészről, hiszen minek van ott Jenő - talán emlékeztek még rá innen -, ha nem használom, de bevallom, hogy utálok vezetni és nem is vagyok még elég rutinos sofőr, szóval marad a közösségi közlekedés, annak minden kínjával-bajával. (Idetartozik az is, hogy a téli taknyos-influenza időszakban igazi kihívás az utasok köhögése elől kitérni.)

Addig egyébként, amíg nem tudtam, milyen az, ha valaki terhes, azt gondoltam, hogy a pocakos mamáknak tényleg a teher miatt illendő átadni a helyet, hiszen szegényke nagy pocakkal, esetleg sajgó lábbal, fájó derékkal stb. álldogálna amúgy. Mostanra rájöttem, hogy miért is jó, ha le tudok ülni a buszon - vagy legalábbis jelen állapotom szerint ez az indok, de lehet, hogy később tényleg le fog rohadni a derekam, fájni fog a lábam! Azért mert parázok azon, hogy a tömeg összenyom, vagy egy hirtelen fékezésnél megütöm magam. De tényleg!

Na mindegy, a lényeg az, hogy eddigi tapasztalataim szerint a legritkább esetben adják át a helyet, inkább nagyon belemerülnek valamibe - főleg az okostelefonokba, vagy a pesti este buszablakon keresztül cikázó látványába.

Állni nekem egyelőre tényleg nem gond, és nem is vagyok az a "Hé paraszt, nem látod, hogy terhes vagyok!" típus, szóval nem csinálok ügyet ebből, de férjM szerint ez nem biztos, hogy helyes. Szerinte nagyon udvariasan szólnom kellene, hogy ha nem gond, akkor adja át az illető a helyét, mert állapotos vagyok és szeretnék leülni. Így ugyanis elkerülhetem azt, hogy véletlen balesetek érjenek utazás közben és megüssem magam, és szerinte ez a minimum, amit meg kell tennem ennek érdekében.

Nos, mit gondoltok? Nyuszi és felelőtlen vagyok, ha nem kérem, hogy adják át a helyet?

A bejegyzés trackback címe:

https://rdiary.blog.hu/api/trackback/id/tr975801721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása